تصفیه هوا خانگی

تصفیه هوا خانگی

محتوای مقاله

تصفیه هوا خانگی

ضرورت خرید تصفیه هوا خانگی و فواید آن

با توجه به اینکه امروزه میزان آلاینده‌ها در هوا افزایش یافته است، وجود یک تصفیه هوا خانگی برای افراد می‌تواند بسیار مفید باشد. از این‌رو استفاده از این دستگاه‌ها در منازل و ادارات شهرهای بزرگ، امری ضروری به شمار می‌رود. از مواردی که می‌تواند تأثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی را افزایش دهد، به‌ کارگیری پنجره‌های دوجداره و یا UPVC است.

این محصولات می‌توانند از ورود دوده‌ها و ذرات معلق موجود در هوا تا حد زیادی جلوگیری کنند. از طرفی مشاهده می‌کنید که در فصول سرد سال، میزان این آلودگی‌ها بر اثر عوامل گوناگونی، بیشتر می‌شود. از جمله موارد تأثیرگذار بر شدت و افزایش آلاینده‌ها و ذرات معلق در هوا می‌توان به وارونگی هوا، دود اتومبیل‌ها، وسایل نقلیه عمومی و کارخانه‌ها، ریزگردها، گرد و غبار و حتی دود سیگار اشاره کرد.

به جرئت می‌توان گفت که پس از انقلاب صنعتی در اروپا و پیشرفت تکنولوژی، به دنبال مصرف بیشتر سوخت‌های فسیلی، محیط طبیعی انسان‌ها با سرعت زیادی رو به خرابی و نابودی رفت. از این‌ رو تمام محققان و تولیدکنندگان سعی کرده‌اند با طراحی تصفیه هوا خانگی تا حدودی از بروز آسیب‌های بیشتر برای انسان‌ها جلوگیری کنند.

عملکرد این دستگاه‌ها به شیوهای است که هوای محیط را بر اساس سیستمی که دارد به درون خود می‌کشد و سپس از فیلترهایی که دارد آن را عبور می‌دهد. از آنجا که فیلترهای مختلف با کارکردهای متفاوتی در این تجهیزات قرار می‌گیرد، ذرات و آلودگی‌های موجود در هوا تا حد زیادی جذب آنها می‌شوند و هوای تازه از طریق دستگاه به اتاق بازگردانده می‌شود.

وجود لامپ‌های UV یا اشعه فرابنفش در برخی از این دستگاه‌ها به‌ منظور ضدعفونی کردن هوا و از بین بردند عواملی مانند باکتری‌های و ویروس‌ها است.

دلایل تهیه تصفیه هوا خانگی

اگر برای شما سؤال پیش آمده که دلیل این تأکید برای خرید تصفیه هوا خانگی چیست؟ باید به شما گفت، آلودگی‌های هوا از طریق تنفس وارد ریه‌ها و سیستم گردش خود افراد می‌شوند. سپس دیواره‌های سرخ رگ‌ها سخت‌تر می‌شوند و فشارخون بالا می‌رود. از این‌ رو میدانید که فشارخون بالا می‌تواند مشکلاتی از قبیل تپش قلب و سکته‌های قلبی و مغزی را به دنبال داشته باشد.

بدیهی است که اثر این فرایند در افراد سالمند و آن‌هایی که دارای بیماری‌هایی با زمینه فشارخون هستند، بیشتر دیده می‌شود. این موضوع توسط محققان نیز تائید شده و آنها اعلام کردند که حتی حضور یک ساعته افراد سالخورده در هوای آلوده، می‌تواند آنها را زودتر با بیماری‌ها رو به‌ رو کند. علاوه‌ بر این دستگاه تصفیه هوا خانگی می‌تواند برخی از ذرات معلق و آلودگی‌ها را از بین ببرند.

به‌ عنوان مثال باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و گرده گیاهان توسط این دستگاه از بین خواهند رفت. همچنین با توجه به عملکردی که انواع دستگاه‌های تصفیه هوا از خود نشان می‌دهند، بوهای نامطبوع از جمله بوی سیگار یا بوی لوازم‌های آرایشی نیز در فضاهای سربسته توسط این تجهیزات از بین می‌روند. از این‌ رو در زمانی که شما یکی از این دستگاه‌ها را در خانه خود داشته باشید تا حد زیادی هوای پاک و سالم را وارد شش‌های خود خواهید کرد.

تأثیرات خاموش آلودگی هوا

از طرفی تاکنون صحبتی از تأثیرات خاموش آلودگی هوا بر سلامت افراد شنیده‌اید؟ به‌ طور کلی یکی از بزرگ‌ترین عامل‌هایی که سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند، همین آلودگی‌های محیطی و هوا است. از آنجا که تنفس در این فضاها با بروز بیماری‌های قلبی و ریوی ارتباط مستقیم دارد، قطعاً خرید تصفیه هوا خانگی یکی از دستگاه‌های ضروری برای هر خانه و یا اداره و محیط سربسته خواهد بود.

در برخی موارد، افراد اعتقاد دارند، از آنجا که نمی‌توان برای آلودگی‌های شهر کاری انجام داد، باید این موضوع را تحمل کنند و با اثرات ناشی از آن سازش کنند. درصورتی که اگر به عملکرد و تأثیر دستگاه تصفیه هوا خانگی در محیط‌های سربسته توجه کنید، کاملاً می‌توان گفت که تا حد زیادی می‌توان اثرات این آلودگی‌ها را بر جسم و سلامتی افراد کنترل کرد.

از طرفی توجه داشته باشید که تمام انسان‌ها، حدود 80 در از تایم روزانه خود را در محیط‌های بسته سپری می‌کنند.

تأثیر تصفیه هوا خانگی بر سلامت کودکان

علاوه‌بر افراد سالخورده و کسانی که دچار بیماری‌های ریه و قلبی هستند، کودکان نیز از جمله کسانی هستند که ممکن است از طریق فضای آلوده آسیب‌های جدی‌ای ببینند. در کودکان از آنجا که تنفس بیشتر از طریق دهان صورت می‌گیرد، آلاینده‌های بیشتری وارد سیستم بدن آن می‌شوند. از طرفی میدانید که قدرت ایمنی کودکان نسبت به بزرگ‌سالان کمتر است.

از این‌ رو آلودگی‌ها و ذرات معلق می‌توانند تأثیرات منفی را بر روی رشد مغزی کودکان اعمال کنند و یا باعث بروز بیماری‌های عفونی در آنها شوند. علت آن نیز آلاینده‌های اصلی، یعنی دی‌ اکسید نیتروژن و ذرات معلق است. از طرفی دی‌ اکسید گوگرد و ازن نیز می‌توانند زمینه‌ای ابتلا به آسم و بیماری‌های مجاری تنفس را فراهم کنند و این موضوع برای کودکان بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.

از این‌ رو با استفاده از تصفیه هوا خانگی می‌توانید علاوه‌ بر موارد گفته شده، از وجود درصد زیادی از ذرات سرب، مونوکسید کربن، دوده و ذرات 10 میکرونی نیز جلوگیری کنید. در نتیجه اگر نگران سلامتی فرزند تازه متولد شده و یا همچنین کودکان خود هستید، باید این تجهیزات را خریداری کنید

تصفیه هوا خانگی

بررسی منابع آلودگی هوا در منازل

عواملی زیادی هستند که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم می‌توانند در آلوده کردن هوای محیطی که در آن زندگی می‌کنید، نقش داشته باشند. از جمله، آلاینده‌های شیمیایی. میدانید که در خانه‌ها به‌ طور روزانه از موادی مانند انواع شوینده‌ها، خوشبوکننده‌ای هوا و حتی چسب استفاده می‌شود. تمام این موارد جزو مواد شیمیایی محسوب می‌شوند که می‌توانند هوا را به‌ راحتی آلوده کنند.

هرچه میزان استفاده از این مواد در منازل افزایش یابد و تصفیه هوا به‌درستی صورت نگیرد می‌تواند باعث بروز حساسیت، آسم و تشدید آن و یا حتی سرطان شود. دسته دیگر از موادی که باعث آلودگی در هوای منزل می‌شود، ریز معلق‌ها هستند. این مواد ذرات ریزی هستند که توسط فعالیت در محیط به وجود می‌آیند. به‌ عنوان مثال، ذرات موجود در هوای بیرون به لباس و سطوح می‌چسبند.

از این‌ رو هنگامی که وارد خانه می‌شوید، به دنبالتان ذرات معلق نیز ورود پیدا می‌کنند و هوا را آلوده می‌کنند. در دسته دیگر عوامل آلوده‌کننده می‌توان به مواد طبیعی از جمله کپک، ویروس، باکتری، مدفوع حیوانات و پرندگان خانگی، شوره سر و حتی موی جانداران اشاره کرد. تمام این موارد نشان می‌دهد که با داشتن یک تصفیه هوا خانگی می‌توان تا حد زیادی سلامت افراد منزل را تضمین کرد.

بنابراین می‌توان گفت با توجه به عملکرد و مزیت‌های این دستگاه، قیمت تصفیه هوا خانگی، کاملاً مقرون‌ به‌ صرفه خواهد بود.

مشخصات ظاهری دستگاه های تصفیه هوا خانگی

به‌ طور کلی جنس انواع دستگاه‌هایی که به‌ منظور تصفیه بهتر هوا ساخته شده‌اند، از جنس پلاستیک ABS هستند. این متریال نوعی پلیمر گرمانرم است که عموماً برای تولید بدنه یخچال‌ها، کامپیوتر، صنایع آبکاری و عایق‌های برودتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دستگاه تصفیه هوا خانگی یک برد دیجیتالی چند منظوره، الکترو فن هوادهی و چند فیلتر تصفیه هوا نیز به کار رفته است.

تصفیه هوا خانگی

باور غلط استفاده از کولرگازی به جای دستگاه تصفیه هوا

یکی از تصورات اشتباهی که در افراد زیادی به وجود آمده، آن است که فکر می‌کنند تنها استفاده از کولرهای گازی به‌ منظور تصفیه هوا اتاق و خانه کافی خواهد بود. از این‌ رو باید گفت که کاملاً باور غلطی در این باره دارید. درست است که در کولرهای گازی فیلترهایی وجود دارد که کیفیت هوای محیط را تا حدودی افزایش می‌دهد.

ولیکن در نظر داشته باشید که این دستگاه‌ها وظیفه اصلی‌شان کنترل دما است و نمی‌توانند عملکرد صد در صدی را در عوض تصفیه هوا خانگی از خود نشان دهند. از این‌ رو دقت کنید که با توجه به وجود انواع آلودگی‌ها و ریزگردهای مختلف در هوا و همچنین متفاوت بودن شدت آلودگی در فصل‌های مختلف ایران، استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی الزامی خواهد بود.

راهنمای خرید تصفیه هوا خانگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید تصفیه هوا خانگی باید به آن توجه کنید، تعداد و سطح فیلترهای تصفیه‌کننده آن است. در واقع هرچه ابعاد این فیلترها بزرگ‌تر باشد و مساحت بیشتری را پوشش دهند، دستگاه عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد. مراحل تصفیه در این تجهیزات عموماً شامل:

  1. پیش فیلتر
  2. فیلتر هپا
  3. فیلتر کربن اکتیو
  4. فیلتر الکترواستاتیک
  5. فیلتر دائمی نانو پلاسما
  6. لامپ UV
  7. و مولد یون منفی است.

از این‌ رو هرچه تعداد این مراحل بیشتر باشد، جذب مواد معلق و آلودگی‌ها توسط دستگاه تصفیه هوا خانگی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهتر است در هنگام خرید به این دو مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید. از دیگر نکاتی که برای خرید این دستگاه‌ها باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

  • باید بدانید که کیفیت هوای تصفیه شده یا خروجی این تجهیزات تا حد زیادی به دستگاه تصفیه هوا انتخابی و همچنین متراژ مکان مورد نظر بستگی دارد.
  • همان‌طور که گفته شد بهتر است برای جلوگیری از نفوذ بیشتر آلودگی‌ها، از پنجره‌ها و درب‌های دوجداره استفاده کنید تا ورود آنها را به حداقل برسانید.
  • حدالامکان دستگاهی را تهیه کنید که بتواند هوای دو برابر متراژ مکان مورد نظر شما را تصفیه کند.
تصفیه هوا خانگی
  • بدیهی است که هر چه تعداد دور فن‌های دستگاه به‌ منظور تصفیه هوا بالاتر رود، صدایش نیز بیشتر خواهد شد. از این‌ رو بهتر است با توجه به متراژی که دارید، دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند با دور متوسط و صدایی کم، هوای تمام مساحت مورد نظر را تصفیه کند.
  • در نظر داشته باشید که قیمت تصفیه هوا خانگی با توجه به نوع کاربری و فیلترها و سطح توانایی که دارد، متفاوت خواهد بود. از این‌ رو قبل از خرید بهتر است نسبت به نمونه‌های مختلف و قیمتشان اطلاعاتی را کسب کنید.

عملکرد فیلترهای اصلی در دستگاه های تصفیه هوا منزل

فیلترهای هوا هپا و کربن اکتیو جزو اصلی‌ترین قسمت تجهیزات تصفیه هوا محسوب می‌شوند. در برخی از این دستگاه‌ها، موادی جز هوای تازه به محیط اتاق افزوده می‌شود. ولی باید بدانید که دستگاه‌های تصفیه هوا که تنها دارای فیلترهای هپا و کربن اکتیو هستند، هیچ ماده تازه و جدیدی را وارد فضا نمی‌کنند. عموماً فیلترهای هپا از پنبه، فایبرگلاس و فیبر تشکیل شده‌اند.

از این‌ رو می‌توانند موادی را که با چشم قابل دیدن نیستند و بسیار ریزاند، مانند ذرات PM.25 که اندازه‌شان چیزی حدود 3 میکرون است را جذب کنند. همانند ذرات ویروس‌ها و باکتری‌ها. خوب است بدانید که به‌ طور معمول چشم انسان توانایی دیدن ذرات بزرگ‌تر از 10 میکرون را دارد. از نظر عملکرد فوق‌العاده فیلتر هپا می‌توان گفت که در صورت برخورداری از کیفیت بالا و مناسب، می‌توانند حدود 99 درصد آلاینده‌ها را جذب کند.

فیلترهای کربن اکتیو که در دستگاه تصفیه هوا خانگی به کار برده می‌شوند، می‌توانند مواد شیمیایی موجود در هوا و محیط منزل را جذب کنند.

وظیفه لامپ UV مورد استفاده در تجهیزات تصفیه هوا

وظیفه اصلی لامپ‌های UV و یا اشعه فرابنفش در این دستگاه‌ها از بین بردن باکتری‌ها است. ولیکن باید گفت که به دلیل سرعت بالای جریان هوا و عبور سریع آن از فیلترهای دستگاه تصفیه، این لامپ‌ها نمی‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند یا به‌ اصطلاح بکشند. در واقع مولکول‌های گازی و آلاینده‌هایی که به سطح فیلتری می‌رسند که اشعه فرابنفش بر آن می‌تابد، واکنش‌هایی رخ می‌دهد.

در واقع این مولکول‌های گازی آلاینده‌ها طی این واکنش‌ها به مولکول‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند.

دستگاه تصفیه هوا خانگی آلما پرایم (Alma prime)

تصفیه هوا خانگی آلما پرایم (Alma prime) توسط یکی از کمپانی‌های تولیدکننده تجهیزات تصفیه هوا فعال و موفق ساخته می‌شود. این برند آمریکایی توانسته با تحقیقات بر روی ساز و کار و تأثیرات این تجهیزات، دستگاه‌هایی با عملکرد فوق‌ العاده تولید کند. از جمله ویژگی‌های محصولات این برند، عبارت‌اند از:

  • طیف وسیعی از دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی و اداری را تولید کرده‌اند.
  • مدل‌های مختلف برای متراژهای کوچک تا بزرگ طراحی شده‌اند و دارای مراحل فیلتراسیون کاملی هستند.
  • 97 درصد ذرات 3 دهم میکرون و همچنین آلودگی‌های موجود در هوا را جذب کرده و هوا را به خوبی تصفیه می‌کنند.
  • دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی آلما پرایم (Alma prime) دارای امکانات خاصی از جمله سیستم تشخیص آلودگی، کنترل از راه دور، تایمر زمان و نشانگر وضعیت آلودگی هوا هستند.
  • این دستگاه‌ها به‌ راحتی قابل‌ حمل و جابجایی هستند.
تصفیه هوا خانگی

نمایندگی تصفیه هوا خانگی آلما پرایم

شما می‌توانید محصول مورد نیاز خود را با توجه به متراژی که دارید، از نمایندگی تصفیه هوا خانگی آلما پرایم خریداری کنید و از عملکرد منحصر به‌ فرد این دستگاه‌ها لذت ببرید. میدانید که تجهیزات باکیفیت و کاربردی که توانایی نشان دادن عملکرد مناسب را دارند، به طبع گران‌تر از مدل‌های معمولی و بی‌کیفیت هستند.

این موضوع باعث شده تا افراد تصور کنند قیمت تصفیه هوا خانگی بالا است و باید هزینه زیادی را برای تهیه آن بپردازند. باید گفت که شما می‌توانید در نمایندگی تصفیه هوا خانگی آلما پرایم (Alma prime) این دستگاه‌ها را با قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه تهیه کنید.

مجموعه ایران گام یکی از مجموعه‌ها و نمایندگی‌های فروش انواع دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی و اداری می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه از مدل‌های مختلف و قیمت آنها آگاه شوید.

دیگر مقالات ایران گام

دوچرخه ثابت ایستاده یکی از متداول ترین و پر کاربرد ترین وسیله ورزشی است که برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل میتوان از آن استفاده کرد.
دوچرخه ثابت فدرال مدل V370 یکی از بهترین تجهیزات ورزشی است که برای رسیدن به تناسب‌اندام و وزن ایده‌آل می‌توان از آن استفاده کرد.
دیابت بیماری است که در آن بدن نمی تواند گلوکز لازم برای تامین انرژی سلول های بدن بیمار را تامین کند. دیابت اغلب با عوارض جسمی زیادی همراه است
سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من