انواع تجهیزات ورزشی

انواع تجهیزات ورزشی

محتوای مقاله

انواع تجهیزات ورزشی

بررسی جامع انواع تجهیزات ورزشی

امروزه تجهیزات ورزشی جایگاه و کاربردهای بسیار زیادی در بین ورزشکاران و دیگر افراد جامعه را دارند. تجهیزات ورزشی ابزارها و دستگاهی هستند که اکثرا در فضاهای سر پوشیده از آنها استفاده می شود و به تمرین و اجرای حرکات ورزشی می پردازند .

این تجهیزات ورزشی روز به روز در حال پیشرفت بوده و استانداردهای لازم در تمامی این لوازم تا حد زیادی مد نظر گرفته شده است . این تجهیزات و دستگاه های ورزشی می تواند تمام نیاز های ورزشی شما را برآورده سازد .

شما با خرید یکی از تجهیزات و یا دستگاه ورزشی برای باشگاه ، اماکن ورزشی و یا خانه ی خود امکان ورزش در فضای مورد دلخواه خود را فراهم می کنید و از مزایای بی شمار این تجهیزات و دستگاه های ورزشی بهرمند خواهید شد شما می توانید تجهیزات و یا دستگاه ورزشی مورد نظر خود را از فروشگاه تجهیزات ورزشی ایران گام با شرایط و مزایای بسیار عالی خریداری و تهیه نمائید.

انواع مختلف تجهیزات ورزشی

امروزه برای داشتن جسم و روح سالم و قوی و سر شار از انرژی لازم است ورزش کردن را به عنوان یک هدف عالی و بسیار مهم در برنامه های زندگی خود بگنجانیده و از خوردن غذاهای مضر پرهیز کنیم.

با توجه به پیشرفت صنعت و  فناوری تمامی تجهیزات و دستگاهی ورزشی با استانداردهای قابل قبولی در دست رس جامعه قرار گرفته است که برای ورزش کردن می توان از فضاهای موجود اعم از باشگاه ها و یا منزل به راحتی استفاده نمود انواع تجهیزات ورزشی می توانند کمک بسیار زیادی در ورزش کردن به ما کمک می کنند.

اگر بخواهیم تعریفی از تجهیزات ورزشی داشته باشیم می توان گفت به تجهیزات ورزشی به وسایلی کمک ورزشی گفته می شود  که برای ورزش کردن و ارتقاء سلامت جسم و روان از آنها استفاده می شود.

با توجه به تقسیم بندی کلی انواع تجهیزات ورزشی و دستگاههای ورزشی به دو دسته باشگاهی و خانگی طراحی و تولید و به بازار ارائه شده است البته شایان ذکر است که این وسایل ورزشی با توجه به نوع دسته آن می تواند استفاده کرد.

مثلا اگر فردی تمایل به داشتن نوع باشگاهی آن وسیله ورزشی را داشته باشد این موضوع منعی برای شخص نداشته و می تواند در منزل از آن استفاده نماید.

امروزه در باشگاه های ورزشی از تجهیزات سنگین و با دوام استفاده می شود ولی در منزل به دلیل محدود بودن فضا و تعداد افراد استفاده کمتر و برای نگهداری تجهیزات ورزشی از وسایلی که مناسب منزل هستند استفاده می کنند.

 برای ورزش کردن در خانه نیازی به داشتن تجهیزات پیشرفته نیست شما می توانید با استفاده از وسایل ساده ای که در خانه وجود دارد به راحتی فعالیت بدنی و  ورزش کنید و به تناسب اندام و سلامت جسمانی مطلوب خود دست پیدا کنید.

امروزه شرکت های بسیاری وسایل و انواع تجهیزات ورزشی با کیفیت وبا استاندارد های لازم را تولید و به بازار عرضه می کنند که مناسب ورزش در خانه است و با توجه به شرایط محل زندگی خود می توانید این وسایل را خریداری کنید و از آنها استفاده کنید.

تردمیل ها انتخاب خوبی برای افرادی است که علاقه به شروع ورزش کردن دارند اگر شما می‌خواهید ورزش را شروع کنید، این وسیله ورزشی انتخاب ارزشمند و هوشمندانه بسیار خوبی برای شما خواهد بود حتی برای افرادی که به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلاء هستند می توانند با مشورت پزشک خود و اخذ یک برنامه تمرینی مناسب می توانند از این تردمیل ها استفاده نمایند.

در این مقاله برای شناخت بیشتر و بهتر شما عزیزان به تعدادی از این تجهیزات و دستگاهی ورزشی روز که کاربردی فراوانی دارند تشریح و معرفی می گردد که با مطالعه و شناخت کافی بتوانید وسیله مورد نظر خود را تهیه و از آن استفاده نمائید . در ادامه مقاله ی انواع تجهیزات ورزشی به معرفی برخی از دستگاههای ورزشی می پردازیم.

تردمیل بدون موتور

تردمیل ها

تردمیل ها یکی از انواع تجهیزات ورزشی و وسایل کمک ورزشی هستند که حالت پیاده روی یا دویدن را با سطوح مختلف شیب در خانه یا باشگاه ورزشی برای شما شبیه سازی می کند.

انواع تردمیل

تردمیل باشگاهی : تردمیل های باشگاهی با توجه به نوع کاربرد و تعداد افرادی که از آن استفاده می نمایند طراحی و ساخته شده است این نوع تردمیل با توجه به اینکه تعداد استفاده کننده آن بیشتر از نوع خانگی می باشد از تحمل وزن و استحکام بسیار بالا و از ابعاد بزرگتری برخوردار است و اکثرا دارای موتور پر قدرت و با دوام AC می باشند.

تردمیل خانگی : این نوع تردمیل به دلیل نوع کاربرد و تعداد محدود افراد استفاده کننده به نوع خاصی طراحی و ساخته شده است این نوع تردمیل خانگی با توجه به اینکه برای فضای کوچک خانگی ساخته شده است این نوع تردمیل دارای وزن و تحمل وزن کمتر و امکان جابجائی راحت را دارد . موتور بکار رفته در این نوع تردمیل ها اکثرا DC و کم صدا می باشند. 

تردمیل چند کاره : این نوع تردمیل بیشتر برای مصارف خانگی طراحی و استفاده می شود و دارای امکانات بیشتر از دیگر تردمیل ها می باشد . این امکانات مانند پایه دراز و نشست ، دمبل ، ماساژور و… می باشند که علاوه بر راه رفتن و دویدن می توان ورزش های تناسب اندام را انجام داد. 

تردمیل آبی : این نوع تردمیل طوری طراحی و ساخته شده اشت که در داخل آب کاربرد دارد و بیشتر برای افراد کمک توان ، سالمندان و یا افرادی که به دلائلی قدرت تحرک کافی خود را از دست داده اند استفاده می شود همانطور که اطلاع دارید در آب وزن هر چیزی  60 الی 70 درصد کمتر از وزن واقعی می باشد و همین ویژگی باعث عدم فشار به  مفاصل می شود و این امکان را فراهم می کند که افراد فوق به مورد زمان قدرت از دست رفته خود را باز یابی نمایند. 

تردمیل مکانیکی در نوع تردمیل هیچ گونه موتوری بکار نرفته است و حرکت تسمه موجود در آن به وسیله قدرت پا و حرکت آن توسط کاربر صورت میگیرد و حرکت و سرعت آن بستگی به تحرک و مقدار انرژی و قدرت کاربر دارد.

تردمیل پزشکی : این نوع تردمیل برای مصارف پزشکی و توانبخشی طراحی و ساخته شده است این نوع تردمیل به دلیل کاربرد آن بیشتر در مراکز درمانی ، توانبخشی ، فیزیوتراپی ، … استفاده می شود . ویژگی این تردمیل ها برای آن دسته از افرادی است که به دلیل سکته های مغزی و یا قلبی ، سانحه و یا سالمندی توانی و قدرت و فعالیت قسمت های از بدن آنها کاهش یا آسیب دیده است بکار گرفته می شود.  

انواع تجهیزات ورزشی

مزایای تردمیل

تقویت سیستم خون رسانی ، تقویت اکسیژن رسانی به کل بدن ، تقویت سیستم عصبی ، تقویت سیستم ایمنی ، ارتقاء روحیه و شادابی ، بالا رفتن ضریب هوش ، تقویت عضلات ، تقویت مفاصل ، کالری سوزی بالا ، کاهش چربی های زائد ، کاهش وزن ، کاهش کلسترل بد خون ، تعدیل قند خون ، تناسب اندام ، شادابی پوست و ……   

امکانات تردمیل

تردمیل های موجود در بازار مجهز به امکاناتی هستند که به تعدادی از آنها به شرح ذیل اشاره می گردد.

نمایشگر که تعدادضربان قلب ، زمان ، سرعت ، مسافت ، مقدار مصرف کالری ، حسگر ضربان قلب را نشان می دهد . کلید اضطراری ، گیره ایمنی ، ضربه گیر ، شیب قابل تنظیم ، AUX ، USB ، جا موبایل ، جا قمقمه ، اسپیکر ، دارای چرخ جهت جابجائی راحت ، در برخی نمونه های خانگی قابلیت تاشوئی ، در نمونه های چند کاره دارای پایه دراز و نشست ، دمبل ، ماساژور ، و مواردی دیگر ….

دوچرخه های ثابت

دوچرخه های ثابت یکی دیگر از انواع تجهیزات ورزشی که انتخاب خوبی برای افرادی می باشد که علاقه به شروع ورزش کردن دارند اگر شما می‌خواهید ورزش را شروع کنید، این وسیله ورزشی انتخاب ارزشمند و هوشمندانه بسیار خوبی برای شما خواهد بود حتی برای افرادی که به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلاء هستند می توانند با مشورت پزشک خود و اخذ یک برنامه تمرینی مناسب می توانند از این دوچرخه های ثابت استفاده نمایند ورزش با این وسیله ورزشی مفرح یک راه بسیار خوب و ساده برای سلامت قلب می‌باشد.

محبوبیت و ماندگاری دوچرخه های ثابت در چند سال اخیر افزایش یافته است. مدل های دوچرخه ثابت جدید نسبتاً پیچیده هستند و اکنون فراتر از شمارش کیلومترها و ردیابی سرعت، برنامه های متعددی برای مدیریت و تغییر سرعت ورزش، شمارش کالری سوزانده شده و اندازه گیری ضربان قلب را دارند.

برخی از دوچرخه های ورزشی می توانند به اینترنت متصل شوند و به کاربران این امکان را می دهند که یک رکورد آنلاین از جلسات تمرین برای نمودار پیشرفت خود داشته باشند.

انواع دوچرخه ثابت

انواع تجهیزات ورزشی

دوچرخه ثابت خانگی

یکی از انواع دوچرخه ثابت ، دوچرخه ثابت خانگی است . این نوع دوچرخه با توجه نوع عملکرد برای استفاده در منازل طراحی و ساخته شده است این دوچرخه ها با توجه به ظرفیت و تحمل محدود از نظر ابعاد و وزن خود دوچرخه نسبت به نوع باشگاهی سبک تر و به راحتی قابل جابجائی می باشد و از نظر طراحی ظاهری  زیبا از ظرافت خاصی برخوردار است . اعضای خانواده می توانند در زمان دلخواه و به راحتی از آن استفاده و از مزایای آن بهرمند شوند. 

دوچرخه ثابت باشگاهی

این نوع دوچرخه به لحاظ کاربردی از استقامت و استحکام بسیار بالای برخوردار است به این دلیل افراد بیشتری می توانند از وسیله ورزشی استفاده نمایند و از لحاظ وزن و ابعاد فیزیکی و استحکام بیشتری نسبت به نوع خانگی دارد . این وسیله ورزشی با توجه به دوام و تحمل وزن ماكزيموم در باشگاه و مراکز ورزشی استفاده می شود این دوچرخه به جهت داشتن چرخ به راحتی قابل جابجائی می باشد.

دوچرخه ثابت نشسته

این رایج ترین نوع دوچرخه ثابت است. دوچرخه های نشسته بیشتر شبیه دوچرخه های معمولی از نظر عملکرد هستند. زین دوچرخه به طور مستقیم در بالای پدال قرار دارد و به راحتی می توان دسته های دوچرخه را گرفت. این نوع از دوچرخه شما را مجبور به نشستن در موقعیتی صاف و راحت می کند که برای اکثر ورزشکاران برای مدت طولانی ورزش کردن مناسب هستند. پدال زدن در این نوع از دوچرخه راحت است. این به این معنی است که شما می توانید هر لحظه پدال زدن را متوقف کنید.

تفاوت در این نوع دوچرخه ورزشی این است که مقاومت از طریق القای الکترومغناطیسی فراهم می شود، که باعث کاهش سرعت چرخش می شود. بسیاری از دوچرخه های نشسته دارای تمرین های پیش برنامه ریزی شده هستند که به شما امکان می دهد میزان مقاومت در هر برنامه تمرین را انتخاب کنید.

دوچرخه اسپینینگ

یکی دیگر از انواع دوچرخه ثابت ، دوچرخه ثابت اسپینینگ است. اینها بسیار شبیه به دوچرخه های ثابت مگنتی هستند، اما مقاومت آنها به روش های مختلفی ارائه می شود. دوچرخه اسپینینگ با استفاده از یک چرخش فلاویل سنگین که به وسیله یک سیستم انتقال نیرو متصل به پدال دوچرخه است (پدال های زنجیره ای) یا تسمه ای عمل می کند. همراه با لنت نمدی تماس مستقیم دارد و این باعث سفتی زیر پا می شود که به یک دوچرخه واقعی شباهت های بیشتری دارد.

شما همچنین می توانید در حین پدال زدن به مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای از زین خود بلند شوید و شدت تمرین خود را افزایش دهید، همچنین مقاومت را می توان با چرخش یک اهرم تنظیم کرد ، که شبیه چرخ دنده ها در یک دوچرخه معمولی است. در این راستا برای برخورداری از یک برنامه ورزشی با قدرت و شدت بالا، کاهش وزن سریع و افزایش استقامت در پاها باید از دوچرخه اسپینینگ استفاده کنید.

دوچرخه آبی

دوچرخه ثابت آبی یک نمونه از انواع دوچرخه های آبی است که برای انجام ورزش های هوازی به ویژه در آب و برای افرادی که بیماری قلبی دارند استفاده می شود.کار با دوچرخه آبی علاوه بر گذران دوران نقاحت برای تقویت عضلات افراد سالم و ورزشکاران نیز توصیه شده است.این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ است و می توان با خیال راحت و طولانی مدت از آن در آب بهره برد.

دوچرخه طبی

این نوع دوچرخه بیشتر در مراکز درمانی ، توانبخشی و مراکز فیزیوتراپی استفاده می شود و از نظر نوع کاربردی به عنوان دوچرخه های طبی تلقی می گردد این دوچرخه بیشتر برای آن دسته از افرادی است که به دلیل سکته های مغزی و یا قلبی ، سانحه و یا سالمندی توانی و قدرت و فعالیت قسمت های از بدن آنها کاهش یا آسیب دیده است بکار گرفته می شود . استفاده از این وسیله ورزشی باید زیر نظر پزشک یا فیزیو تراپ باشد و بر اساس یک برنامه اختصاصی استفاده شود.

مزایای دوچرخه های ثابت

تقویت سیستم خون رسانی ، تقویت اکسیژن رسانی به کل بدن ، تقویت سیستم عصبی ، تقویت سیستم ایمنی ، ارتقاء روحیه و شادابی ، بالا رفتن ضریب هوش ، تقویت عضلات ، تقویت مفاصل ، کالری سوزی بالا ، کاهش چربی های زائد ، کاهش وزن ، کاهش کلسترل بد خون ، تعدیل قند خون ، تناسب اندام ، شادابی پوست ، تقویت عضلات پایین تنه ، کاهش چربی های اضافی در قسمت زیر شکم ، و …… 

انواع تجهیزات ورزشی

امکانات دوچرخه های ثابت

دوچرخه های موجود در بازار مجهز به امکاناتی هستند که به اختصار به تعدادی از آنها را به شرح ذیل اشاره می گردد.

نمایشگر که تعدادضربان قلب ، زمان ، سرعت ، مسافت ، مقدار مصرف کالری ، حسگر ضربان قلب را نشان می دهد .  AUX ، USB ، جا موبایل ، جا قمقمه ، دارای چرخ جهت جابجائی راحت ، قابلیت تنظیم زین و فرمان ، قابلیت جابجائی راحت ، دارای سطح مقاومت مختلف ، قابلیت تنظیم سطح مقاومت  و مواردی دیگر ….

الپتیکال

یکی دیگر از انواع تجهیزات ورزشی ، که با نام دیگر اسکی فضایی نیز شناخته و اطلاق می شود . این وسیله ورزشی در بیشتر باشگاههای ورزشی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. الپتیکال توانسته است در مدت کوتاهی به یکی از محبوب‌ترین‌ها وسایل ورزشی ثابت در تناسب و پرورش اندام تبدیل شده است . الپتیکال یک دستگاه ورزشی  هوازی است که با بالا بردن ضربان قلب و کمترین فشار به مفاصل و عضلات وارد میکند  و در بین دستگاههای ورزشی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انواع الپتیکال

الپتیکال نیز مانند اکثر دستگاههای ورزشی به دو دسته کلی خانگی و باشگاهی در بازار وجود دارد که از نظر ابعاد فیزیکی ، وزن ، مقدار تحمل وزن ، نوع طراحی ، نوع سیستم عملکردی ، مقدار طول گام و سایر موارد تا حدی با هم متفاوت می باشند.

مزایای الپتیکال

لاغری و چربی‌سوزی ، تقویت عضلات و عضله‌سازی ، التیام دیسک کمر البته این مورد باید بر اساس دستور پزشک و با برنامه اصولی انجام شود ، کالری سوزی مناسب ، کاهش وزن و لاغری ، تناسب اندام ، تقویت عضلات ، تقویت مفاصل ، تقویت سیستم گردش خون ، تقویت عضلات قلب ، تقویت سیستم تنفسی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، ارتقاء روحیه و شادابی ، افزایش تشریح هورمون های شادی آور ، تعدیل قند خون ، کاهش کلسترول بد خون ، شادابی و طراوت پوست ، تغریق مناسب ، تقویت سیستم عصبی ، 

امکانات الپتیکال

الپتیکال های موجود در بازار مجهز به امکاناتی هستند که به اختصار به تعدادی از آنها را به شرح ذیل اشاره می گردد.

دارای نمایشگر که تعدادضربان قلب ، زمان ، مسافت ، سرعت ، مقدار کالری سوزی ، … را نمایش می دهد ، دارای دسته های ثابت و متحرک ، دارای بدنه مستحکم و با دوام ، دارای چرخ برای جابجائی راحت ، جنس بدنه فلز درجه یک ، و سایر امکانات که براساس نوع الپتیکال در محصولات موجود می باشد یک نکته مهم آن است که هرچه طول گام در الپتیکال بیشتر باشد از نظر عملکردی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

انواع تجهیزات ورزشی

استپر

یکی دیگر از انواع تجهیزات ورزشی را می توان به استپر اشاره کرد که حرکات اعضای بدن در بالا رفتن از کوه را شبیه سازی می کندکه بصورت همزمان شما کف پاهایتان را روی دو کفی یا پدال قرار داده و همانند بالا رفتن از کوه و یا ( کوه نوردی )  را برای شما تداعی میکند.

وقتی که شما وزن بدنتان را بر روی یک پایتان قرار میدهید ، پدال پایین آمده و پدال دیگر بالا خواهد رفت و همین تکرار حرکت به مانند بالا رفتن از کوه می باشد.

بدین ترتیب، حتی در شرایطی که به اجبار پاهایتان بالا و پایین می‌شود، اما باز هم حس بالا رفتن از کوه به شما منتقل می‌شود. هم می‌توانید دائما پاهایتان را کاملا روی پدال‌ها قرار دهید، هم می‌توانید فشار را با بالا و پایین کردن پاشنه‌تان کنترل کنید.

اکثر استپرها به شما این اجازه می‌دهند تا سطح مقاومت پدال‌ها را بر اساس فیزیک و قدرت بدنی و نیاز شما  قابل تنظیم می باشد.

انواع استپر ها

الپتیکال نیز مانند اکثر دستگاههای ورزشی به سه دسته کلی خانگی و باشگاهی و پزشکی در بازار وجود دارد که از نظر ابعاد فیزیکی ، وزن ، مقدار تحمل وزن ، نوع طراحی ، نوع سیستم عملکردی  و سایر موارد تا حدی با هم متفاوت می باشند.

مزایای استپر

کاهش وزن ، چربی سوزی ، بدن سازی ، تناسب اندام ، تقویت عضلات ، تقویت سیستم ایمنی ، تقویت سیستم تنفسی ، تقویت مفاصل پا ، زانو ، کمر و بالا تنه از دیگر مزایای استفاده از این استپر می باشد . علاوه بر فوائد فوق در ارتقاء روحیه و شادابی بسیار تاثیر گذار است . بر اساس مطالعات صورت گرفته استفاده از این وسیله ورزشی از کوچک شدن مغز جلو گیری می کند.

امکانات استپر

استپرهای موجود در بازار مجهز به امکاناتی مشترکی هستند که به اختصار به تعدادی از آنها را به شرح ذیل اشاره می گردد.

دارای نمایشگر که تعدادضربان قلب ، زمان ، مسافت ، سرعت ، مقدار کالری سوزی ، … را نمایش می دهد ، دارای برنامه های تعریف شده ، قابلیت شخصی سازی برنامه تمرینی ، دارای دسته های ثابت و متحرک ، دارای پدال های بسیار مناسب ، دارای بدنه مستحکم ، جنس بدنه فلز درجه یک ، دارای چرخ برای جابجائی راحت و سایر امکانات دیگر….

انواع تجهیزات ورزشی

روئینگ

برای اولین بار در سال 1950 دستگاه روئینگ اولیه طراحی و ساخته شد که در طرح اولیه این شکل ظاهری این دستگاه  بسیار شبیه به چرخ لنگر می باشد. دستگاه روئینگ در اواخر دهه 90 میلادی به شکل کامل امروزی تکامل پیدا کرد و در حال حاضر یکی از انواع تجهیزات ورزشی مورد استفاده افراد تلقی می گردد.

نحوه کار با دستگاه روئینگ بسیار ساده و به این صورت است که دستگاه مجهز به یک زنجیر است که برای چرخاندن دنده ای که بر روی توپی آن قرار دارد ، نیاز به قدرت و نیروی جسمانی دارد ، زنجیر به کابلی کشش متصل شده است که ورزشکار باید آن را بکشد و رها کند . این وسیله ورزشی از لحاظ عملکردی بسیار شبیه ورزش قایق سواری می باشد و به نوعی می توان گفت این وسیله ورزشی شبیه سازی شده از ورزش قایق سواری می باشد.

انواع روئینگ

روئینگ ها نیز مانند اکثر دستگاههای ورزشی به دو دسته کلی خانگی و باشگاهی در بازار وجود دارد که از نظر ابعاد فیزیکی ، وزن ، مقدار تحمل وزن ، نوع طراحی ، نوع سیستم عملکردی و کاربردی  و سایر موارد تا حدی با هم متفاوت می باشند.

مزایای روئینگ

مزایای این وسیله ورزشی همانند سایر دستگاه ورزشی بسیار مشابه می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی و ارتقاء سلامتی فرد می گذارد مزایای مانند : تقویت سیستم گردش خون ، تقویت سیستم تنفسی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، تقویت سیستم عصبی ، تقویت عضلات علی الخصوص کمر ، شکم و پایین تنه ، کاهش چربی های اضافی بخصوص چربی های ناحیه شکم ، اکسیژن رسانی بسیار قوی به قسمت های مختلف بدن ، کاهش کلسترول بد خون ، تعدیل قند خون ، و بسیار مزایای دیگر …..

امکانات روئینگ

دارای نمایشگر که تعدادضربان قلب ، زمان ، مسافت ، سرعت ، مقدار کالری سوزی ، … را نمایش می دهد ، جنس بدنه فلز درجه یک ، دارای سطح های مقاومت لازم ،  و سایر امکانات که براساس نوع روئینگ در محصولات موجود می باشد.

انواع تجهیزات ورزشی

تجهیزات بدن سازی

بدنسازی یک ورزش بسیار کاربردی برای داشتن اندامی زیبا و سلامت است. در حقیقت ورزش بدنسازی بدن را عضلانی و به شکل دلخواه در می‌آورد. در این ورزش با تلفیق تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب عضلاتی قدرتمند و اندامی ورزیده خواهید داشت که دارای  انواع تجهیزات ورزشی با تنوع بسیار بالائی می باشد و همین ویژگی باعث جذب بسیار زیاد افراد علاقمند به ورزش شده است. 

به فردی که تمرینات سخت ورزش بدنسازی را انجام می‌دهد، بدنساز می‌گویند. در بدن سازی حرفه ‌ای فرد فیگورهای مشخصی را انجام می‌دهد. به همین ترتیب رتبه بدنسازان بر اساس تقارن عضلانی، حجم توده عضلانی، اندازه و سایز عضلات، فیگورها و ژست‌ها رتبه بندی می‌شوند.

بدنسازی رشته‌های مختلفی دارد و در هر رشته سبک تمرین و نوع عضله ‌سازی متفاوت است.

انواع تجهیزات بدن سازی

تجهیزات بدن سازی نیز مانند اکثر دستگاههای ورزشی به دو دسته کلی خانگی و باشگاهی در بازار وجود دارد که از نظر ابعاد فیزیکی ، وزن ، مقدار تحمل وزن ، نوع طراحی ، نوع سیستم عملکردی و کاربردی  و سایر موارد تا حدی با هم متفاوت می باشند.

مزایای تجهیزات بدن سازی

امروزه ورزش و فعالیت بدنی منظم و مداوم و با تغذیه مناسب در حفظ سلامت و ایجاد احساس رضایت و موفقیت در طول زندگی به ضرورتی غیر قابل انکار تبدیل شده است . نتایج بسیاری از تحقیقات و مطالعات نشان داده است که، فواید ورزش بدن سازی و استفاده از تجهیزات ورزشی بدن سازی در سلامت قلب و عروق، کاهش و تثبیت وزن بدن، ایجاد هماهنگی و نرمی اعضا و افزایش و درک و احساس مغزی را بسیار تاثیر گذار و حیاتی و مهم می باشد. 

انواع تجهیزات ورزشی

فعالیت های ورزشی در دوران نوجوانی و جوانی باید همانند غذاخوردن به صورت یک عادت درآمده و جامعه از اهمیت ورزش روزانه آگاه باشد، و این موضوع با ید به صورت یک فرهنگ همگانی در جامعه تبدیل شود زیرا ورزش در دنیای امروز نه تنها در سلامتی جسم و روان موثر است ، بلکه از بروز بسیاری از بیماری ها مانند چاقی و دیابت و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که همراه با ورزش، رژیم غذایی مناسب نیز از مهمترین عوامل در رسیدن به مطلوب، چه افزایش حجم عضلات در بدنسازان و چه کاهش وزن و تناسب اندام در بانوان می باشد. اکثر متخصصان ورزشی مدعی هستند که تاثیر رژیم غذایی در مقایسه با تمرینات ورزشی به صورت برابر عمل کرده است.

در میان ورزش ها، حركات ایروبیك و بدنسازی پایه تمام ورزشهای امروزی می باشد و در صورت استفاده از  انواع تجهیزات ورزشی علی الخصوص بدن سازی می توانید از مزایای کامل و بسیار مهم آن بهرمند شوید.

امکانات تجهیزات بدن سازی

با توجه به این تجهیزات ورزشی بدن سازی از تعدادی زیادی دستگاهها و وسیله ها تشکیل شده است که هر یک دارای امکانات خاص نوع ورزش و حرکت آن وسیله می باشد لذا در قسمت جهت آشنای بیشتر شما فقط به نام  تعدادی  از این وسیله ها بسنده می شود. 

نیمکت قابل تنظیم ، هالترهای ثابت ، دستگاه سیم کش یا ترینر کاربردی ، استند دمبل ، توپ ورزشی ، دستگاه زیر سینه ، نیمکت پرس سینه ، دستگاه قایق داخل سالن ، نیمکت شیب دار بالا سینه ، دستگاه لت سیم کش ، دمبل های ،  دستگاه هاک اسکات ، دستگاه جلوپا و پشت پا ، میله المپیک ، نیمکت جلو بازو ، وزنه با پوشش لاستیکی ، دستگاه اسمیت ، استند مخصوص وزنه های صفحه ای ، کپسول ، دستگاه‌های چند کاربره قرقره ای ، دستگاه سیم کش ، دستگاه فانکشنال ترینر ، دستگاه اسمیت چند کاره ، تجهیزات ورزشی: پرس پا ، دستگاه پشت پا چکشی ، وزنه های صفحه ای ، تجهیزات جانبی باشگاه.

ایران گام یک فروشگاه ورزشی معتبر است که سال‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارد. این مجموعه با اخذ نمایندگی در بسیار از برندهای معروف توانسته فضایی را مهیا کند تا مشتریان عزیز بتوانند با توجه به نیاز، بودجه و حتی سلیقه خود خرید موفقی را تجربه کنند. ارائه محصولات باکیفیت با بیشترین تنوع ممکن، ارسال به سراسر کشور در کوتاه‌ترین زمان بعد از نهایی کردن سفارش، قیمت‌های رقابتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه موفق می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران بخش فروش در ارتباط باشید.

دیگر مقالات ایران گام

دوچرخه ثابت فدرال مدل V370 یکی از بهترین تجهیزات ورزشی است که برای رسیدن به تناسب‌اندام و وزن ایده‌آل می‌توان از آن استفاده کرد.
دیابت بیماری است که در آن بدن نمی تواند گلوکز لازم برای تامین انرژی سلول های بدن بیمار را تامین کند. دیابت اغلب با عوارض جسمی زیادی همراه است
اگر بخواهیم یکی از بهترین کارهایی که برای را که برای سلامتی گردن و شانه هایتان مناسب هست را نام ببریم، میتوان به ماساژ اشاره کرد.
سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من